Nystart


Här är Azora med sin nya flock.

Mycket har hänt sedan sist. Jag inser att ingen på min facebook bryr sig och jag kan inte fortsätta tjata hål i huvudet på min man så nu skriver jag här igen. Azora har flyttat till nytt stall, snabbt och smidigt gick det och jag kan inte ens beskriva hur bra vi trivs. Jag har en helt ny häst. Vi tränar ridning men har också gått kurs i ledarskap vilket var vändningen. Wow! Nu står Azora lös på gången när jag håller på med henne. Hon rör sig inte en mm när jag går iväg. Hur häftigt? Idag har jag klippt henne och hon rörde sig inte en mm då heller. 

Hon har också fått hagkompisar, två unghästston som hon rår om på bästa sätt. De gick i hagarna brevid varandra från början men det kändes som att hon ville in till unghästarna och det verkar ju vara rätt beslut. 

För att inte tala om hur mycket tid jag sparar på att stallet ligger på vägen. Sen att jag har så grymma stallkompisar som gör att man inte vill åka hem är ju en annan femma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0