Äntligen fredag!

Äntligen är det helg! Efter att ha sovit för lite (8h - ja jag vet att jag behöver mycket sömn)
ett par nätter är jag gladare än någonsin över helgen. Jag behöver sova. Veckan har varit
härlig, jag red min helt fantastiska häst för första gången i söndags och har fått henne
godkänd av kräsna tränaren Jessica hihi. Hon gick bara raka vägen in i transporten och var
hur cool som helst när jag lastade ur och gick bort till banan trots att det var andra hästar
som stökade i hagen bredvid. Jösses vilken cool dam! Fick samma läxa som jag alltid får:
Du kan ta henne i munnen 100 miljoner gånger mer än nu och det skulle ändå inte vara hårt.
Haha, I get the point. I helgen blir det hästmässan på Mantorp och firande av Henka
kombinerat med försenat bröllopsfika. Nu ska jag åka till stallet och se om mina ben bär mig.
I så fall blir det en promenix med pållen!

Dag 33 - Niagara

Nu är det slut på dagboksinlägg och jag får skriva ur minnet. Vi var lite för trött på kvällarna så vi
bara somnade och glömde helt bort att skriva :)

Niagara <3 Jösses så vackert! Vi försov oss i en och en halv timme (eller var det två och en halv,
kommer inte ihåg). Vi hade bokat en taxi som skulle köra oss till Rainbow Bridge och så tänkte vi
traska över till Kanadasidan där vi skulle bo på ett sjukt sött litet Bed and Breakfast. Då vi bara
hade en ryggsäck med oss i stort sett så väntade vi lite med att checka in och åkte Maid of the
Mist först. Det var väl lite häftigt kanske, men inte ascoolt. Sen gick vi till stället vi skulle sova på
Nataya Bed and Breakfast hette det tror jag. Jättefint rum och trevlig personal! Vi gick sedan
tillbaka till fallområdet och gick i lite affärer och åt mat på Rainforest Café, helt ok med mycket
barnfamiljer (konstigt va?!). Vi gick sedan bort till där fallen var och stod över dom typ. Vi
funderade mycket på naturkrafterna, väldigt häftigt! Fallen var hur vackra som helst under
kvällen och Henka var mästerfotograf och tog hur vackra bilder som helst. Gränspasseringen
var smidig men tog ganska lång tid till Canada.

Dag 32 - New York City

"Slapp- och shoppingdag! Vi gick 5th avenue och broadway och spenderade mycket tid och
pengar på Macy's. Vi köpte lyxigt mjuka handdukar (som jag hoppas att vi kan hålla mjuka!)
Mat åt vi på ett helt fantastiskt ställe som hette Homes Kitchen, ett kinahak. Henka fick en
efterlängtad Pekinganka och jag åt nåt annat jox som smakade fantastiskt. YUM! Billigt var
det med, ett hett tips!

Dag 31 - Washington DC

"Vi gick upp supertidigt för att åka till Washington DC. Det var en full buss med människor som
inte fattade att det var viktigt att hålla tiden. Det var en engelsk guide som bröt något otroligt på
typ franska (?) och en spansk guide (skitstörigt för att de båda skulle prata efter varandra!). Den
engelska guiden var askass. Vi fick se Lincoln, Vietnam och Korean Memorial, Air and Space
Museum på Smithsonian, vita huset och the capitol. Air and Space var toppen! Vi hade en tanke
om att vita huset var en blandning av det riktiga vita huset och the capitol så vi blev lite förvirrade
när vita huset inte hade kupolen på sig. Bussresan hem var asjobbig då vi fastnade i trafiken. Vi
fick dock se Madagascar 3 - Yey!"
Transformers - anyone?!
Vi åkte tyvärr bara förbi World War 2 Memorial, det hade jag velat kika mer på.
Hon försäkrade visserligen att förintelsen aldrig ägt rum (vilket ju är bullshit!) men annars
var hon en häftig dam som stått utanför vita huset i mååånga år med olika politiska budskap.
Me no likey.
Alltså det här ser ju ut som en glass typ, men det är en kanelbulle med pecannötter. Weird
men sjukt gott.

Dag 30 - New York City

"Det var med tunga steg vi lämnade vårt fina hotell i Key West. Ville vara kvar för det var helt
fantastiskt! Allt gick bra med flygen och vi var i tid till New York. Där stod vi nervösa över om vi
skulle få väskorna eller inte efter att ha hört att de ofta plockar ur för att kunna lyfta. Vi fick
båda väskorna och vi fixade en shared van som släppte av oss först. Vi hittade rätt men ingen
öppnade = PANIK! Inget batteri i mobilen men en pay phone utanför räddade våra nerver då
hon svarade på andra försöket (stuck in subway). Rummet var kanonfint med eget badrum och
stort. Det hade ett fantastiskt läge bara två blocks från 5th ave. Eling som vi bodde hos var
även hon helt fantastisk!! Idag har vi rekat området och ätit grekiskt. Yum! Imorgon blir det en
dagstur till Washington DC, coooolt va?"
Miniplan från Key West till Miami.

Dag 29 - Key West

"Idag tog vi sovmorgon och bestämde oss för att avboka bordsbokningen vi hade på Latitudes
som ska vara kanonfint. Vi kände mer för frukost och sen gick vi hem för att ringa/smsa om
att vi gift oss. Vi åt frukost på La Creperie som jag läst om innan som skulle vara jättebra.
Vi satte oss sen på verandan och läste och bara slappade. Sen tog vi oss själva
i kragen och promenerade till den sydligaste punkten i USA. Vi letade också efter en väska
men det gick sådär. Vi satte oss och åt. Henka tog fisk: kors i taket. Jag åt en köttbit, mums.
Sen gick vi på ordentlig väskletarjakt och hittade en halvbra. Packat och klart så ska vi sova
nu. Imorgon flyger vi till New York City."

Bröllopsbilder

Dag 28 - Key West

"På morgonen gav vi oss ut på jakt efter frukost vilket var lättare sagt än gjort. Men vi hittade till
slut ett ställe. Sen gick vi till hotellet och gjorde oss lite iordning inför kvällen. Naglar, tvättade
ansiktes ordentligt osv. Sen chillade vi på vår altan en stund innan jag stack iväg för hår och
smink. Blev nöjd med håret och sminket men det satt inte alls. Jag fick pilla i håret hela tiden för
att det skulle hållas uppe. Hon var trevlig men det var lite typ pinsam stämning ibland. När jag
kom tillbaka var det i stort sätt bara på med klänningen och dra. När vi kom fram till stranden
började det att regna så vi fick åka till ett annat ställe där det gick att vara under ett träd på
grund av kameran. Men när vi skulle fota efter ceremonin slutade det regna och vi kunde fota
på stranden. Ceremonin var jättefin (jag började nästan gråta) och lagom lång. Allt gick bra,
både fotografen och vigselförrätaren var helt fantastiska! Hon gav oss skjuts hem till hotellet
efteråt. Min bukett var helt underbar och jag kan inte tänka mig en bättre! När vi kom tillbaka
till hotellet ringde vi och beställde upp mat från hotellets fantastiska restaurang. Café Marquesa
gör det om man har en svit på hotellet. De kom upp och dukade på vår altan och maten och
servicen var verkligen TO DIE FOR. Det var lätt det godaste jag någonsin ätit! Scallops med
saffransrisotto. yum! Jag kunde knappt titta när jag åt för att jag njöt så mycket haha. Tårtan
var också jättegod. Choklad med hallonsmak. Den var även vacker att titta på. Sen satt vi ute
en bra stund innan vi gick in och la oss. En helt perfekt dag!"

Dag 27 - Miami Beach till Key West

"Trafiken var crazy och det tog oss nästan två timmar mer än beräknat att ta oss till Dolphin
research centre. Väl där fick vi göra en hel del grejer med delfinen Jacks. Jacks var en ung
delfin som blivit räddad efter en hajattack, vilket syntes. Delfintränaren och Jacks hade en
jättehäftig relation! <3 Det var verkligen häftigt att umgås lite med en delfin. Sedan drog vi
vidare mot Key West där vi direkt skaffade oss ett marriage license och sedan checkade in
på hotellet Marquesa. Jag hade lyckats boka fel rum men vi fick en gratis uppgradering,
förmodligen för att vi skulle gifta oss. Vilket toppenhotell! Fint så in i bomben. Inte lyxigt fint
utan mysigt fint! Det var som en egen liten oas innanför hotellets väggar. Sen tog vi oss en
liten vandring på Key Wests gator och gick till Mallory square och tittade på solnedgången.
Sen åt vi jättegod mat. Vi älskar Key West!"

Woop

Dag 26 - Miami Beach

"Idag stannade vi på rummet och loppade oss enda till halv tre då vi gav oss ut en sväng. Vi åt
lite mat på en halvkass restaurang på Espanola way. Kubansk var den. Sen gick vi lite på
Lincoln road igen och tog en sväng till stranden där det var stängt för allmänheten på grund av
hårda vindar och farliga djur, hmm. Då gick vi hem igen en sväng innan vi gick ut och tog en öl,
en alkoholfri drink och lite tilltugg. Jag hade svårt att sova inatt då det gjorde så ont där jag bränt
mig (alltså överallt!)."

Dag 25 - Miami Beach

"Vi vaknade skapligt och bestämde oss för att gå till stranden trots att det var lite halvmulet. Bra
beslut, inte ett moln på hela himlen på hela dagen där. Det resulterade dock i sönderbrända
kroppar. AJ! Jag hade ändå smörjt in mig på morgonen men inte nak. Usch. Vi låg som sagt där
hela dagen sen när vi gick hem upptäckte vi att vi ju bränt sönder oss. Nak sov och jag glodde
på hästvideos i lägenheten. Sen gick vi bort på Lincoln road och åt italienskt innan jag shoppade
lite"

Dag 24 - Miami Beach

"Helvetesresa! Usch, kommer till det strax. Vi packade på morgonen och åkte till Downtown
Disney för att köpa en present hem som jag trodde att jag skulle hitta på Disney någonstans.
(Hade visst skrivit till vem och vad men det tänker jag inte avslöja här :) ) Sen letade vi efter
någonstans att äta frukost. IHOP blev det, mums, bananpannkakor med jordgubbar! Sen
åkte vi rakt in i en tropisk storm. Det var verkligen asläskigt! Det regnade så mycket att vi
knappt såg bilen framför. Åska och blixtar som bara den. Vi såg en blixt jättenära. En bil på
sidan av vägen som låg upp och ner. Jag blev jätteskraj och började gråta haha. Men väl
framme i Miami Beach checkade vi in, jättesmidigt och helt underbart fin lägenhet hyrde vi.
En promenad till stranden blev det och vattnet var helt ljummet. Mmm. Mat på en restaurang
där de själva redan lagt på tip (det märktes!)."

Dag 23 - Orlando

"Vi hade en helt fantastisk dag på Sea World trots regn och rusk med lite blixtar och avstängda
attraktioner. Jag var supermodig och åkte två jätteläskiga roller coasters. En hette Manta och
man åkte typ liggandes med ansiktet ner mot marken. Kraken hette den andra och den var helt
crazy. Vi såg på delfinshowen som jag tyckte var jättedålig. De interagerade knappt med
delfinerna, ingen gullig relation där. Sen bestod halva showen av några trapetsdansare utklädda
till fåglar. BAU. Inget prat alls, bara musik! Sjölejonföreställningen var jättebra istället. 5 stjärnor.
Späckhuggarna var häftiga men det var lite tråkigt att de inte kunde bada med dem. Iofs beror
det säkert på att vi vet att de har gjort det förut. Den nya Antarctica "ride" var asdålig. Jättelång
kö och verkligen jäääättedålig ride. På vägen hem åt vi på TGI Fridays som var bra."

Dag 22 - Orlando

"Idag tog vi lite sovmorgon och visste redan innan att vi inte skulle bli så långvariga på Hollywood
studios. Tre rides hade de som vi ville åka varav en som det var 140 minuters kö till så vi struntade
i den. Rock 'n' roll Rollercoaster var bra! Tower of terror var sjukt läskig. Vi kom iallfall fram till att
Disney känns väldigt "outdated". De nya sakerna som de bygger handlar om asgamla karaktärer.
De borde våga släppa det tecknade och trygga lite för det känns liksom inte så häftigt längre! När
vi verkligen inte kom på någonting mer att göra åkte vi till Florida mall och shoppade loss på CVS.
Lite gott och blandat blev det. Jag shoppade även lite på Victoria's secret. När vi kom hem
spelade vi lite kort och drack varsin öl (eller jag drack typ två klunkar i min innan henka fick ta över
haha). Imorgon blir det Sea World!"